Onödiga fakta


Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?

Ja, fast väldigt sällan.
Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Inga så vitt jag minns. Eller, jag har något svagt minne av några tabletter formade som björnar med väldigt suspekt smak. Tror dock inte att det var vitaminer, utan för något annat förhoppningsvis vettigt ändamål.
Vad åt du senast?
En hårdbrödmacka med smör och ost.
Har du fått någon komplimang i dag?
Ingen jag minns i alla fall. Har dock största delen av dagen legat i min soffa och läst en bok utan alltför omfattande mänsklig interaktion.
Är du polare med grannarna?
Haha. Javisst, en del mer, en del mindre.
När åkte du bil i mer än femton minuter senast?
Efter att ha växt upp i Örnsköldsvik där  bilen verkligen är det huvudsakliga transportmedlet är det nästan lite chockartat att jag inte kommer ihåg sist jag åkte bil. Hmm, men det måste ha varit resan hem från Frizon i början av augusti.
Har du däckat eller spytt för att du har druckit?
Nope. Och lika glad (gladare?!) är jag för det.
Har du täckt någons hus med toapapper?
Haha, nej. Däremot har jag glatt skällt ut ett antal konfirmander som klätt bilar och delar av hus med toapapper.
Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Haha, tanken är så absurd att det skulle vara lite roligt. Arga vet jag inte, mer chockade kanske och undra vad i hela världen som hänt. Men sen lite arga säkert. Som en onödig grej.
Var är dina syskon just nu?
Min äldsta lillebror är i Umeå där han pluggar till läkare. Min yngsta lillebror är hemma hos mamma och pappa i Örnsköldsvik och pluggar andra året på gymnasiet. De saknas mig!
Vad var den senaste drömmen som du minns?
Jag ringde till en av mina bästa kompisar och hon lät väldigt stressad. Jag pratade dock på, men det märktes liksom att hon ville avsluta samtalet och sa menande ”Ja, det är ju rätt mycket nu.” Efter att vi lagt på insåg jag att hon ju varit gravid och fått barn, men att jag inte ens hade sagt grattis.
Vem ringde dig senast?
Min fina mamma.
Vilken tid gick du upp i morse?
07. 45.
Vad ska du göra i helgen?
På torsdag ska jag till Skåne och göra ett reportage om Furuboda folkhögskola, och sen ska jag författa ihop en text om det vilket lär ta en del av helgen. På fredag ska jag vara med på en samling för ungdomar i min kyrka och hjälpa till lite. På lördag beger jag mig helt troligt till mina gamla hoods, Märsta, och hälsar på en älskad vän som snart åker alldeles för långt bort alldeles för lång tid.
Vad står det i det fjärde sms:et i din inkorg?
”Lina tack för att du är en sån bra vän! Du är en vän som jag kan vara mig själv med och som jag kan lita på :) hoppas du får en jättebra dag och att det går bra med plugget och allt! Stor kram!”
När var du riktigt sjuk senast?
Det var nog i våras när jag skrev min första hemtenta. Att jag överhuvudtaget lyckades skriva något sammanhängande i feberyrorna är ett sorts mirakel.
När såg du en kändis senast? Vem var det?
Mikael Persbrandt i dag på Söder, vid nån slags inspelning på en liten sidogata. Han var skäggig och lång.
Vad ska du göra efter det här?
Diska, utföra diverse kvällsrutiner och sen sova.

Kommentarer
Postat av: Linda Jonsson

Mikael persbrandt, VA!?? det skulle jag kunna ge hur mysket som helst för att få göra..ahh

Postat av: Linda Jonsson

öh..vart lite till mig, mysket och mycket är typ samma sak..

2008-09-16 @ 22:17:04
URL: http://lindiloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback