Korridorsliv - En blivande tjockis bekännelser

Jag har gått i sambofällan. Ja, inte som att jag sitter inklämd i någon ensam stackares bur (jag ville ju bara ha lite sällskap, men det krävs drastiska metoder i detta indiviualistiska samhälle!) eller att jag helt oväntat har hittat någon att flytta ihop med. Utan i tjockis-fällan, ni vet. Som i mysiga middagar, efterrätter varje kväll och film med snacks, som alltid verkar vara ett stående inslag under den där första kärleksperioden när man bara vill mysa.
Mitt samboförhållande innefattar dock en halv korridor (polygami here we go!). Det är liksom svårt att låta bli att äta när man hela tiden umgås i ett kök. Det blir äppelpaj, kladdkakor, godis, chips, hallongrottor, bullar, muffins, ja, you name it. Och det blir alltid över också, så dagarna mellan bakningssammankomsterna ägnas åt att äta upp resterna.
Men hey, jag blir glad av vänner och socker. Hellre blivande tjock och glad än smal och ledsen. Och igår städade vi faktiskt hela köket innan bakningen och gjorde massa fruktflugefällor, så då var vi faktiskt värda paj som simmade i smör och vaniljsås. Mums.

Kommentarer
Postat av: Helen

mm, det låter otroligt mysigt!



Får du kakor över kan du alltid bjuda mig om du inte vill bli för tjock.. ^^



Btw, jag gillar din blogg, du skriver bra. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback