Sova sova säng säng

Jag älskar att sova. Speciellt på dagen, då det inte är ett måste utan bara för nöjets skull. När man kan vakna med jämna mellanrum, inse att man sover och hur skönt det är. Att sova var typ min hobby under gymnasiet. Tog ofta en liten lur i de hårda sofforna i korridoren när vi hade rast. Grymt skönt. Lite dumt blir det dock om man tar sig en eftermiddagslur och vaknar tre timmar senare, totalt förvirrad, av att mobilen ringer. Hade i alla fall sinnesnärvaro nog att inte svara när jag insåg att jag varken förstod vad det var som lät, vad en mobil var, eller kunde placera namnet på vännen som ringde. Så här sitter jag mitt i natten och är väldigt pigg. Har precis diskat och städat. Hoppas jag inte stör grannarna alltför mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback