Smärta utan ord

Det är fredagkväll och jag ligger ensam på mitt rum. Min mage och den nedre delen av ryggen molvärker. Jag kallsvettas med jämna mellanrum och är allmänt kraftlös. Skriver ett sms till en vän för att beklaga mig över menssmärtorna då jag inser att ordet "mens" inte finns inlagt i T9. Mycket märkligt med tanke på att mens är ett väldigt återkommande inslag i en stor del av Sveriges befolknings vardag. Funderar på om T9 har något emot kroppsvätskor överlag. Men nej, både spott, snor och kiss går att skriva. T9 verkar alltså bara ignorera det faktum att mens och dess tillhörande smärtor finns - inte ens det erkännandet får jag. Jag tröstar mig med choklad.

Kommentarer
Postat av: Linda Jonsson

HA HA mer T9 åt folket..

Postat av: Amanda

Bajs finns inte heller på T9, faktiskt. Hehe.

2008-09-29 @ 14:28:08
URL: http://dussinpoesi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback