Jobbiga nyårslöften

I går skulle Ams och jag gå och träna (första gången på Friskis för mig i år, jag kör lite tvärtom än de flesta andra - tränar mycket innan nyår men inte efter).
I stort sett hela hösten har jag kunnat komma fem, tio minuer innan ett pass ska börja och alltid fått en plats. Nu var vi där en kvart innan det vanliga medelgympapassets start och det var redan fullt. Dessutom var det kö till nästa pass som skulle börja om 45 minuter.
Insåg att jag inte gillar dessa nyårslöftes-jagskastartaettnyttliv-motionärer. De var överallt i hela lokalen, alla skåp var upptagna, det var kö till vattenkranen, fullt på alla pass och krockar var oundvikliga.
Ams och jag muttrade lite surt till varandra att vi längtar tills om några veckor då de flesta brukar ha gett upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback