I believe in memories

Är det att sitta i ett rum bredvid dig

fast ändå inte våga röra

Skaka och inte veta vad jag ska säga

Sitta tyst under en hel Kent-skiva

sen säga ganska tyst

Jag tror jag gillar dig


Eller är det när jag upptäcker

att du gör mig glad

Att jag saknar dig

Vill veta vad du tycker                     

för du tycker oftast så bra

Och att dagen blir mycket roligare

bara av att du är med


Eller att inte vilja sluta titta på

dig lite i smyg

och tappa bort mig totalt

i vart jag är på väg

vad jag säger

tänker

när du lägger din hand på mig

bara sådär i förbifarten


Är det när jag måste hålla tag om dina armar

Som håller om mig

Och liksom luta mig framåt, lite längre bort från dig

För att kunna andas igen

När det faktiskt känns som om benen inte riktigt längre bär

Bara för att du står bakom mig

Håller om mig

Och kysser mig i nacken



Är det så det känns att vara kär?

Sa hon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback