Konsten att klä en gran


Igår hjälpte jag min vän Linn att köpa och klä en julgran. Hon och hennes man Alex har nyss kommit hem från New York. De firade deras första bröllopsdag i början av december och Alex överraskade henne med en New York-resa. De har bestämt att de ska ta ansvar för firandet av bröllopsdagen vartannat år, och Linn var lite fundersam över vad hon ska ta sig till nästa år för att hålla jämn takt.

   
De hade de finaste prydnaderna. Julgranskulor i största storleken, änglar, frostade istappar, hängande glitter. Allt i silver och vitt.
Och tussiga änglavingar. Åh, jag dör så fint.

Jag fick till och med lite julstämning. Med granbarrsdoft, julmusik, tända ljus och glöggdoft är det nästintill omöjligt att inte svepas med.


En sån här gran ska jag ha när jag någon gång i framtiden har en tillräckligt stor bostadsyta. Så fin, och vi var så stolta...


...tills granen helt plötsligt tippade, flera av glaskulorna gick sönder och vi fick ta av alla prydnader igen. Vi höll på ända till midnatt för att stabilisera den eländes granen. Men efter att ha försökt typ allt, men insett att vi behövde en yxa som vi inte hade, gav vi upp.
Dagens lärdom: Om du ska köpa en gran, köp inte en med dubbelgrenad fot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback