jag skulle kunna bli kär

vännen sa åt mig att kolla upp emil jensen. så det gjorde jag. och åh. vissa blir svaga i benen av lockigt hår och gröna ögon inringade av mörka fransar. mitt hjärta börjar banka lite snabbare av ord och för dem som kan sätta ihop orden i en ordning så att det skapas känslor och bilder och längtan i mig. som han.


"vi ska vara fria men varför och från vem
vi ska spela svåra och aldrig längta hem
jag gör ett misstag och jag gör det med flit
jag spelar chanslös och ber dig hitta hit

vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha
vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra
integritet vad har det någonsin gjort för mig
och tryggheten byter jag med glädje ut mot dig"


Så får du mig ändå - Emil Jensen


Kommentarer
Postat av: johanna

just hemkommen från södra teatern och kvällens spelning med mr jensen och det var ju JAG som skulle hem och blogga om honom - så hade du tagit idén redan! haha, but love to say i told you so. han kan verkligen vara jättejättebra! förstår inte att du missat honom.

2008-10-07 @ 23:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback