I'm stardust all over you.

Någonstans mellan diamantprydda fjäll, flera mil på längdskidor med enbart snöknarr och mina egna tankar, stjärnhimlar så väldiga och klara att jag måste skratta och tänker att om jag dör nu så skulle det nog vara väl. Mellan hjälplösheten i att inte ens orka packa sin egen väska, tårar på lakan i stenhård säng ensam och långt hemifrån, utelämnad till andras välvilja. Mellan promenader med mamma och pappa, berättelser vid ett köksbord om hur farmors mormor och morfar flydde från Ryssland och revolutionen, hur min farmorsmor föddes i trakterna där jag snart kommer att befinna mig, vid det svarta havet. Mellan tomma almanacksblad och ett plötsligt samtal en nyårsnatt med människor jag aldrig träffat och kanske aldrig träffar igen. Någonstans där bleknade vissa saker, glömdes nästan bort, medan andra nästan bortglömda glimmade till.

Så kanske. Kanske att en nygammal tanke och dröm leder mig någon helt annanstans än jag tänkte för några veckor sen. Men först en vår i Moldavien.

Kommentarer
Postat av: Ferhat

Har du annars haft en bra dag?

Postat av: johanna

Måste bara säga att jag älskar dina texter från gyro och ikon. Så galet att någon faktiskt kan sätta ord på allt det som snurrar i mitt huvud. Du är så sjukt bra på att sätta ord på det som är så abstrakt och knäppt. Har klippt ut många av dina texter och ploppat in längst fram i min bibel. för jag behöver läsa dom ofta. framförallt den "jag skulle vilja ge henne tro." du är fantastiskt br aoch det du gör och skriver kan få betyda så sjukt mycket och jag önskar att jag en gång kan bli lika bra som du. :)

2009-01-10 @ 15:42:41
Postat av: Lina

Johanna: Men oj, jag vet knappt vad jag ska svara. Det var det finaste någon har sagt till mig på länge. Tack så jättejättemycket, och tack för att du tog dig tid att skriva det till mig, det betydde så mycket! Många kramar!

2009-01-12 @ 00:15:09
URL: http://finalillalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback