Insikter, pasta och mutor

I dag har jag:
  • insett att jag aldrig kommer att bli gift
  • hållit en brinnande utläggning om varför med en sån hög hastighet i ord per sekund att mina åhörare mest bara skrattade åt mig trots detta allvarliga samtalsämne
  • insett att jag som vanligt nog överdriver lite (fick annars rådet att satsa på insemination för att få familj utan man)
  • blivit bjuden på pastasallad
  • diskuterat existensen och det eventuella utformandet av en blogg som ska studera en subkulturs uttryck och varande
  • fått förslag om att åka till London för att få ett bra avstamp på tidigare nämnda blogg, vilket även kan tolkas som en muta
  • läst en avhandling om ”Islamisk väckelse och unga muslimska kvinnors förhandlingar om genus i det samtida Sverige”
  • skrivit ett pm där jag (förhoppningsvis) diskuterat hur ett genusperspektiv kan bidra till en fördjupad förståelse av processer av andrafiering i dagens samhälle

Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha! rickard kan sina grejer, och jag blev plötsligt pepp igen - london here we come lina!

2008-09-02 @ 23:43:32
Postat av: johanna

2008-09-03 @ 15:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback