bibliotekarier

jag har alltid tyckt att bibliotekarier är överskattade och ofta tror jag att jag skulle kunna göra ett bättre jobb än de. vad de lär sig under sina tre års studier är för mig ett mysterium.

i dag späddes mina fördomar på ytterligare.

jag var på mitt gamla skolbibliotek och skulle låna böckerna om narnia. eftersom jag inte hittade boken jag letade efter på "L", och det var en samlingsvolym, frågade jag bibliotekarien om den kanske stod någon annanstans. hon ställde sig vid datorn för att söka i katalogen.
"narnia sa du? det stavas som det låter, va? n.. a.. r.. n.. i.. a.. "

Kommentarer
Postat av: Freja Salö

Hej Lina!



Fin blogg!



Tyvärr är det så att kommunen sparar in på utbildat folk och merparten av de som jobbar på bibliotek är inte alls utbildade bibliotekarier utan exempelvis kontorister, utbrända lärare eller annat löst folk. På Boklådan idag finns det en enda utbildad bibliotekarie - min pappa!



Övik är inte unikt som gör detta, men som vanligt i alla fall medlem i värsta ligan.



Trevlig sommar!

2008-06-15 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback