Besynnerligt #1

En av de märkligaste sakerna jag gjort i sommar (någonsin?) är att uppträda med Örnsköldsviks amatörteaterförening. Mina roller bestod av: "Lite naket", "En i mängden spermier" och "Vatten" med stark betoning på "Lite naket". Succén var inte given, men efteråt ändå nästintill total.


Bubblare:
Vi byter om på toaletten inför tidigare nämnda föreställning och min vän tillika medskådespelerska fastnar när hon försöker ta av sig sina byxor med skorna på. Med bara linne och trosor på mig skyndar jag till hennes hjälp. Men när jag, med rumpan riktad mot ytterdörren, står framåtböjd och drar allt jag kan i hennes byxor medan hon sitter på toa med toalettdörren öppen och sjunger, öppnas dörren bakom mig. En förklaring känns på sin plats, men är desto svårare att formulera.

Kommentarer
Postat av: Linda Jonsson

jag dör..



vem var det, Malin? Stina?..dråpligt kan man säga..

Postat av: Maja

Appropå att succén inte var given: Somliga ur teatersällskapet var så nervösa över att framträdandet skulle mottagas pinsamt tyst och missförstått att jag + en till tjej ombads att i förväg lova att skratta. Liksom för att bryta isen om det behövdes. Haha. (Vilket inte behövdes, men ändå.)



Tro varför jag blev utvald förresten. Jag som är en timid och anonym typ. (eller, va?)

2008-09-05 @ 14:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback