En crush som består

I går vid Slussen (efter att prescis ha lärt oss att på 1700-talet gick alla i Sverige och la sig klockan 22 och de som var uppe blev utschasade från krogarna, att Bellman blev omyndigförklarad precis innan han dog eftersom han hade så stora skulder och att man var het om man hade stora vader så därför stoppade männen upp dem med papper) mötte vi en skäggig man som såg väldigt glad ut. Han stannar upp vid oss och utbrister:
"Åhh, vad jag är kåt i dag!" och spricker ut i det största leendet jag sett på länge.
Hahaha. Vad svarar man på det liksom? Kul för dig?

Senare på kvällen, nere i tunnelbanan vid Medborgarplatsen, går vi förbi ett litet gäng med tre killar och några tjejer. Killarna står och sjunger lite smått medan de väntar på att nästa tunnelbana ska komma. Killarna visar sig vara
Danny, Erik och Mattias från Idol (som nyss startat ett band ihop). Jag typ dör, skrattar hela vägen till Rådmansgatan och måste smsa ut nyheten. Förstår fortfarande inte vad de tänkte. Hade någon (några av tjejerna i ringen?) bett dem att sjunga något eller tänka de bara Äh, det är två minuter till tunnelbanan kommer, vi hinner öva lite det är ju så tajt med tiden nu när Danny dansar och allt eller tycker de att de inte får nog uppmärksamhet av skrikande tjejer (och då syftar jag inte på mig själv) eller kan de inte bara få nog av sina egna stämmor? Men eftersom jag har en (smyg)crush på Danny, trots att han är alldels för stylad och har tokblonderat håret och står och sjunger i tunnelbanan i en ring, så tycker jag att det är ok att han är lite nördig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Danny. punkt

2008-01-20 @ 22:10:06
Postat av: Malin

Alltså det där är typ det roligaste jag har hört på länge! Man vill så gärna veta vad som gör att de står där i en liten ring och sjunger, det finns så många möjliga anledningar den ena nördigare än den andra! Däremot är jag inte med någonstans på denna Danny crush. Jag fattar inget! Puss!

2008-01-20 @ 22:39:55
Postat av: DJ a:m!

Nämen! jag är så med på din Danny-crush Lina! Kanske inte lika mkt som du,hähä men det där leendet..kan man motstå? ;)
men fyllegubben,...hahaha.. det skulle jag vilja ha sett! :D

2008-01-21 @ 00:14:26
Postat av: johanna

hahahaha

2008-01-21 @ 10:26:27
Postat av: Linda j

men åh va nördigt.. gubben däremot var ju som hur äcklig som helst men ändå på något sätt så glad.. ja vad ska man säga

2008-01-30 @ 18:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback