Baka baka liten kaka - det här med julfika.


Jag och sötaste Helena bakade pepparkakor. Hon hann baka
upp tre fjärdedelar av degen innan jag gjort klart min fjärdedel.


Men det var bara för att hon körde på lite mer klassiska former. Jag skapade med fri hand en
finfin cirkus. Ett bi, giraff, zebra, orm, gris, myra och en elefant, bland annat. Konst tar tid.


Mamma och jag gjorde knäck och kola en kväll. I fredags bakade Stina och jag lussebullar, med smör- och sockertopping. Mums. Sen bakade mamma lite mer saffranskaka som ju måste smakas på.


Och denna kväll innehöll ännu mer godis. Som rördes ihop tillsammans med massa fina flickor jag tycker om. Bästa citatet (angående två kompisar som nyss fått barn och vilken omställning det innebär): "Ja, alltså det måste ju vara nog att gifta sig liksom, tänk dig då att få ett barn till." Haha.

Kommentarer
Postat av: Helena

Fina bilder det blev!! Ser precis lika mysigt ut det var.. Saknar dig!

2009-01-09 @ 18:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback