Min hund

I somras gick jag och sjöng med i Coldplays Violet Hill för mig själv och när refrängen kom stämde jag in i "It's a long way, why won't you let me go?" Vad sjöng du? undrade brodern. Jag upprepade villigt. Under mycket skratt och lite hån upplyste han mig om att refrängen var "If you love me, won't you let me know?" Jag fick till slut ge med mig.

Så den här morgonen sitter jag och lyssnar på P3 och de spelar Kanye Wests Homecoming. Hör mig själv nynna med och brista ut i "Min huuund". Min hund? tänker jag efter ett tag. Låter faktiskt lite märkligt eftersom resten av låten ju är på engelska. Gör en snabb undersökning och upptäcker att jag tydligt hört fel igen. Hur kan "Coming home again", låta så väldigt likt "Min hund"? Men lyssna själva vid 0.23 typ. Är det bara jag?


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Ha, ha!

Jo, man hör det om man tänker på det...och anstränger sig!

Men inte annars...

Lite som "det regnar, men halleljua!"

kramad

2008-08-23 @ 15:44:42
Postat av: Linda Jonsson

nä men Lina, haha, jag hör det verkligen inte, kanske typ om man fejkar sin hörsel "kom min hund igen"..fast näe..



saknar i alla fall dig och din konstiga hörsel.. haha

Postat av: Malin

Alltså jag hör det om jag väljer att höra det men det är mer "Min hun" d:et liksom faller bort. Bra hittat att dom sjunger lite på svenska ;)

2008-08-24 @ 10:54:31
Postat av: Malin

Emanuel hälsar att det inte är någon hund med överhuvudtaget! Han sjunger Coming home again varje gång säger Emanuel!

2008-08-24 @ 10:56:00
Postat av: alex

haha jag älskar dig!

2008-08-25 @ 12:56:08
Postat av: Linda Jonsson

haha, Emanuel är grym..



2008-09-01 @ 13:28:53
URL: http://lindiloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback