En uppgraderad version av mig

Om jag skulle förbättra mig själv med relativt små konkreta medel skulle jag:

o Sluta bita på naglarna.
o Inte vara en sån himla tidsoptimist så att jag låter mina vänner vänta och alltid måste springa till tåget som ska ta mig massa mil.
o Somna innan tolv.
o Läsa igenom Nya testamentet från början till slut.
o Läsa alla bra böcker jag har i bokhyllan.
o Träna minst två gånger i veckan.
o Bli bättre på att be.
o Gå en kvällskurs i foto.
o Läsa DN varje dag (okej att skippa ekonomi- och sportdelen).
o Gå till pendeln på morgonen istället för att ta tunnelbanan.
o Skriva dagbok varje kväll.
o Sminka mig mindre.
o Gå med i en bokcirkel och läsa klassiska verk.
o Plugga effektivt några timmar utanför mitt rum och sen vara ledig med gott samvete.
o Komma ihåg att äta mina vitaminer.
o Köpa mer på second hand.


Tänker att detta får bli höstens projekt.
Vissa har jag mer tro på än andra. Men skam den som ger sig. Det handlar ju mest om vanor, och jag ska försöka att inte bli besviken när jag misslyckas. Förhoppningsvis lyckas jag med några punkter i alla fall och det vore ju en höjdare.

Kommentarer
Postat av: Clara

hahaha. exakt en sån här lista (fast med andrda punkter då) gjorde jag häromkvällen. frågan är ju hur långt man kommer. men de klassiska verken - JA.

2008-08-25 @ 22:54:45
Postat av: Linda Jonsson

kanske jag borde göra en me, men de skulle bli såå lång bara.. hmm

Postat av: johanna

BOKCIRKELN 4 LIFE!

haha, den kommer bli grym, vi ska allmänbilda oss mest av alla.

2008-08-26 @ 21:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback