kropp och knopp

för några veckor sedan hade jag en märklig diskussion om hur jag ville att min framtida kille skulle vara. han jag diskuterade med ansåg att jag och alla tjejer hade så politiskt korrekta åsikter i detta ämne i förväg, men sedan i verkligheten valde en grottman.
jag hade dock en önskan som tydligen inte var så politisk korrekt - att min kille inte ska träna för mycket.

för jag tycker mig för en gångs skull ha lyckats sånär att ha ett vettigt förhållande till min kropp. träna för att må bra i längden, äta nyttigt men inte få dåligt samvete över att jag ibland äter onyttigt (eller äter alls för den delen) och kunna se mig själv i spegeln utan att bara föreställa mig hur mycket bättre jag skulle se ut om jag gick ner några kilon eller tränade mer. och jag är osäker på om jag skulle palla att ha kvar den synen - för det är ofta en kamp - om jag var tillsammans med någon som ansåg att det var väldigt viktigt hur hans (och då nästan alltid även min) kropp ser ut.

men så kan du ju inte säga! tyckte min diskussionspartner. nähä. men det är väl märkligt att jag inte får säga att jag inte vill ha en övertränad kille, men att du får säga att du inte vill ha en tjock tjej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback