förtydligande

en god vän har tillfälligt lagt ner sin blogg. bland annat för att hon tycker att det är jobbigt att den inte speglar hela henne, men att andra som läser verkar tro det och skapar sig en bild av henne som inte stämmer.

jag har också funderat på om det verkligen är värt att ha kvar min blogg. men innan jag gör något drastiskt börjar jag med ett förtydligande:
min blogg är inte jag. det jag skriver här är en väldigt liten del av min verklighet.
oftast förenklad, överdriven, förskönad, problematiserad, underdriven, tillrättalagd.
en tanke en känsla ett ord bland tusentals i mig.
jag skriver för att jag älskar ord och vad de kan göra i mig. och i dig.
om du vill lära känna mig eller undrar hur jag mår eller vad jag tänker, så är min blogg inte rätta stället. men om du, som jag, också älskar det som ord kan göra så fortsätt läsa. tro för allt i världen bara inte att min blogg är jag eller ens speglar något av vad jag tänker mest på för tillfället. tolka inte in saker i ett inlägg i din uppfattning av mig. i alla fall inte om du verkligen vill veta vem jag är. annars är det fritt fram för tolkningar - bara du är medveten om att den personen inte finns på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna :)

jag tycker att det är roligt att läsa iaf :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback