En man med talang att byta samtalsämne

Sitter vid Slussen, äter glass och pratar med Linda.
- Ursäkta att jag stör flickor, men jag är hemlös och undrar om ni har några kronor över?
Linda och jag gräver lite i våra börsar och hittar lite pengar vi ger honom.
- Men visst köper du mat för pengarna nu då och inte något dumt? undrar Linda.
- Nej då, Systemet stänger snart.
- Bra, bra.
- Tack så mycket!
- Varsågod. Ha en bra dag och Gud välsigne dig!
- Va? Jaha, är det sånt nu också...
- Ja, det är bra grejer det.
- Var kommer ni ifrån då? Inte Värmland hoppas jag.
- Nä, vi kommer från Norrland men nu bor vi här.
- Två flickor? Ja, om jag somnar så kan ni ju ha roligt med varandra.
Linda skrattar lite ansträngt och jag funderar över vad i all världen han menar.
- Det var ett rätt dåligt skämt va? säger mannen.
- Jo,
(svarar Linda medan jag fortfarande undrar vad han egentligen menade)

Sen förstår jag. Och tänker att om inte annat var han grym på att byta samtalsämne utan någon som helst koppling till det senaste. Haha.

Kommentarer
Postat av: Linda Jonsson

haha, ja nog var det roligt nå.. älskar dig sötis, det var en trevlig dag vi hade.. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback