Världens bästa skattjakt

I julklapp av min vän Emma fick jag ett kort där det stod:

God jul min älskade Lina!

Eftersom jag vet att du är en tjej som uppskattar...
...kvalitetstid...
...spänning...
...och äventyr...
... så vill jag att du bestämmer ett dautm och en tid så jag kan hämta upp dig på Åsvägen 46. Resten får du veta då. (Spännande va?!)
Kram och kärlek! /Emma
P.s. Du är fantastisk!

Så i fredags, den 29, var det dags!

Skattjakten börjar med att jag får Emmas bilnycklar. På ratten sitter ett kuvert.

En trappuppgång vi en gång delat,
visst till den tiden man tillbaka velat?
Men nu på anslagstavlan en ledtråd ska sitta;
åk dit och se vad du kan hitta!

Jag förstår snabbt att det är till vår gamla kolektivlägenhet jag ska! (clever girl, I know =))

Där hittar jag efter om och men en liten lapp med adressen till Emmas blogg och efter att ha snikat på internet hos Mallan, den här ledtråden

Jaha. Kommer på att jag aldrig har kört i driven någon gång. Skumt men sant. Så efter lite problem med att öppna rutan medan jag kör så:
"Välkommen till Max, det går bra att beställa"
"Hej, det är Lina"
 "Va?"
"Hej, det är Lina. Haha."
"Jaha. Heej"
"Hej! Jag är ute på skattjakt och ska ha någon sorts ledtråd..."
"Va? Jaha, vänta då.... Det är bara att köra fram!"
Hmm. Kommer fram till luckan och får min fjärde ledtråd med en nyckel fasttejpad på;

Resenärers tunga bördor jag förvarar bara,
tills de med nästa buss ska fara.
Kom till mig för att,
hitta till din skatt.


Busstationen nästa alltså. Parkerar smidigt och går in. Det finns typ tio förvaringsskåp på den lilla busstationen så det är inte något probelm att hitta rätt skåp. När jag har låsit upp hittar jag ett till kuvert med nästa ledtråd;
Ring 073-09033**
Gillar inte att ringa till folk jag inte känner, eller inte känner väl för den delen. Så lite nervöst ringer jag upp numret.
"Hallå det är Sverker här!"
"Hej"
"Hej"
"Hej"
"Hej"
"Hej det är Lina"
"Hej"
"Hej jag är ute på en skattjakt och undrar om du har någon ledtråd?"
"Jaha, vad vill du ha för ledtråd då?"
"Ja, vilken som helst!"
"Då säger jag Nygatan 5A."

Hmm. Lokalsinne och geografi är ju inte mitt starkaste kort, men till slut hittade jag rätt. Till Videoteket. Funderade ett tag på hur jag skulle få tag på nästa ledtråd där. Kändes läskigt att gå fram och prata med den mystiske mannen i kassan. Men jag tog mod till mig.

"Hej, jag heter Lina och jag är ute på skattjakt, vet du något om det?"
Mannen ler så där lagomt mystiskt och nöjt och räcker fram ett kuvert.
Det är skatten!

Grattis! Du hittade skatten!
VINST:
- Valfri film
- Valfritt slisk och godis
ELLER valfri hämtmat
Helt enkelt en myseftermiddag med mig! Och du, jag står för fiolerna.
/Emmet

Jag valde filmen Take the lead och ett eragornmål.

Typ en av världens finaste julklappar. Tack min sötaste Emmet! Du vet vad jag gillar =)


Kommentarer
Postat av: Emmet

Det var du värd!

Fast det var ju faktiskt Sylvester du pratademed,inte Sverker.. :)

Postat av: maja

Ååh, nu blir jag nästan sådär osund avundsjuk! Förstå mig rätt, jag förstår varför det händer dig (du är värd det!), jag bara hoppas att samma omtänksamhet och kärlek drabbar mig med.

Oj, vad bittert det lät, det var inte meningen! Vi kan avsluta så här istället: jag hoppas jag kan visa sådan omtänksamhet och kärlek mot någon, på samma sätt som din vän gjorde mot dig!
Jajjemen! Det blev bättre. Kram!

2007-01-05 @ 16:44:22
Postat av: Galningen

"Hallå det är Sverker här!"
"Hej"
"Hej"
"Hej"
"Hej"
"Hej det är Lina"
"Hej"

haha..det där lät hur kul som helst..hej hej hej hej

2007-01-06 @ 22:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback