Jag borde sovit vidare

I dag har varit en dag full med bortkastad tid.

Klev upp tidigare för att laga mat till min matlåda. Sen glömde jag den hemma, så jag istället fick stå i kö i cafeterian för att köpa en halvtorr macka.
Har i går och i dag suttit av sex timmar på föreläsningar som jag kan sammanfatta på två minuter. Högst. Läraren stod bara upp och ner och pratade med samma monotona stämma. Om mediernas historia. Jag upptäckte att jag slutat lyssna efter två minuter och till slut gav jag upp och somnade. Skulle ha lärt mig betydligt mer av att vara hemma och läsa kurslitteraturen.
Efter skolan åkte jag till Stockholms universitet för att låna en bok. Efter lite traskande i de mörka utknaterna av det stora campusområdet hittade jag till slut biblioteket. Men inte boken. Den var såklart försvunnen från hyllan.
Fortsatte till nästa bibliotek för att lämna tillbaka en bok. Men det var stängt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback