Tunnelbanetips

Tunnelbanan

Vad festligt det vore om den korrekta datorrösten på tunnelbanan inte enbart varnade "Se upp för avståndet mellan vagn och plattform när du kliver av", utan även levererade andra livsvisdomar till stressade stockholmsbor. Tänk dig att du helt plötsligt efter den lilla plingsignalen istället hör (följande bör läsas med den specifika tunnelbanedatorrösten för bästa effekt);
"Kom ihåg att alltid titta åt både höger och vänster innan du går över vägen"
eller
"Ett äpple om dagen håller koll på lilla magen"
eller
"Borsta dina tänder noga både morgon och kväll"
Vore inte det festligt så säg?

Kommentarer
Postat av: Dragan

Jo.. Faktiskt, men det lustigaste var.. Att jag trodde du hette något annat här på blogg.se.. Så jag sökte och började läsa, jag läste utan att tänka och tyckte det lät lite som du, sen helt plötsligt snackade du vin, happ? Har Lina börja vina? (bra rim) ok, skumt? Sen svor du, då tänkte jag.. Say whatnatt?! då kollade jag på kortet då var det inte alls du.. Så tokigt det kan bli..

Men en kommentar till bloggen, tänk om den där tunnelbane rösten skulle säga: "Ursäkta mig, men du har gylfen öppen" undra hur många som skulle titta ifall dom har gylfen öppen?

Postat av: Therese

Ja men en rolig grej är att mitt huvud ALLTID tänker att meningen är: se upp för avståndet mellan vagn och plattform så att du hedrar det. som en tydligt budordsgrej.

2006-11-09 @ 10:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback