Oväntade äventyr

Jag gillar det.
Som i natt. Precis när jag lagt mig till rätta i sängen ringer det.
- Heeeej! Är du vaken?
- Japp!
- Är du påklädd?
- Njae.
- Kom hit! Vi ska på Max och jag har tappat bort mina tår!
- Va? Vad har du tappat bort sa du?
Så helt plötsligt befann jag mig på ett ovanligt öde Max en lördagskväll vid tre på natten med två söta vänner som var lagomt frusna och blöta.
Där satt jag och skrattade mycket och kände mig gladare än på länge och åt en nugget med currysås.
Hittade på väg ut till bilen även en gammal klasskompis som också han fick skjuts hem.
Kom även på, där jag ensam i bilen på väg hem skrattade högt åt det lustiga programmet på radion och åt att det finns så många lustiga människor, att jag ska börja lyssna mer på P3. Grymt underskattad grej från min sida har jag märkt under min hemmatid. En sån
här skulle underlätta (psst, någon?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback