Musik som minns

Konstigt hur mycket känslor och minnen och saknad och hopp och olika personer som finns i vissa låtar.


 Everytime we touch med Cascada och jag sitter i din bil igen och det är sommar och det är du och jag, min finaste vän med det långa bruna håret. Du som skrattar som ingen annan och gör mig glad, alltid. Din hand som håller i min och du säger att du älskar mig och gör ditt liv värt att leva. Min sommarlycka. 

Sanningen om dig med Tomas Andersson Wij
och tapeterna i mitt rum är gråa och jag ligger i min säng och läser ett sms från dig och jag minns att jag tänker att det är alldeles för bra att bli sant, men det är ju ändå som att man hoppas och drömmer och tänker att kanske ändå men i vilket fall är du så bra (och det tycker jag fortfarande fast det vet nog inte du). 

My Love med Justin Timberlake och magen knyter sig. Jag känner din lukt igen och drar ett djupt andetag. Känner dina händer. Känner din kropp med mina. Och du ler. Ler ditt fina fina leende jag älskar och dina ögon som ser på mig.
Åh. (nej).
Ögonen. Det är någonting. Jag ser, jag vet. Vill inte.
(Går ut ur butiken, stänger av tv:n när reklamen kommer, byter kanal på radion. Vill inte minnas.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bäst!! Blir så glad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Love you. /hon med bruna håret

2006-11-24 @ 17:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback