sommarlängtan

jag längtar efter att äta frukost på balkongen i pyjamas med mamma och pappa och se flera bussar åka förbi (trots att de går som mest varje halvtimme). jag längtar efter att plantera färska kryddor, laga massa god mat, ligga i gräset och sola, bli arg på alla myror som kryper på mig och hämta den gamla solstolen. jag vill läsa alla böcker i bokhyllan jag inte hunnit och orkat med, låna ännu fler böcker från biblioteket, läsa alla de klassiker jag missat, skriva själv. jag längtar efter att köra mc, hälsa på farmor och farfar på torpet och sova över i utdragssoffan, att gå på promenad med mormor längs vattnet, hoppa studsmatta på baksidan av huset med bror gånger två tills jag inte kan stå upp längre. jag vill ha picknicks, åka på utflykt, bada i havet, åka ut i skärgården, grilla, gå gula leden. jag vill ta långa promenader, sitta inkurad med en filt medan det regnar ute och se helt galet många mysiga och tänkvärda och roliga filmer, gå ut och låta mig bli helt genomblöt av regnet. jag vill åka vattenskidor och ring, åka och fiska utan att få någon fisk, gå högakusten-leden, tälta. måla naglarna, locka håret, dansa mig helt svettig till dåliga schlagerlåtar som på sommaren är glädje. träffa alla älskade vänner, göra midsommarkransar med löss i, ha diskussioner långt in på natten, grädda våfflor och göra i ordning mitt fotoalbum. spela fiol igen och rensa alla gamla papper. vakna upp och inte veta vad jag ska göra flera dagar framöver, spontangöra grejer och ha riktigt tråkigt. jag vill plocka bär och göra egen saft och sylt, tvätta bilen och klippa gräsmattan, rensa trädgårdslandet. cykla in till stan och äta glass i hamnen, träna i ring i parken.

image121

låta dagarna gå tills de flyter ihop, huden bli brunare, hjärtat lugnare, kroppen starkare.

Kommentarer
Postat av: Linda Jonsson

Lina min Lina...

Jag stämmer in i ovanstående text på flera punkter..
Att få äta frukost med din mamma och pappa på balkongen ser jag som ett måste.
Jag kan absolut tänka mig att sova i din farmors utdragssoffa, jag vill gå på promenad med din mormor utefter vattnet. Jag hoppar jättegärna studsmatta med din bror. Tänk att du prickade in så bra just vad JAG vill göra i sommar...
Och vi ska inte prata om hur mycket jag vill spela på din fiol..
Ring mig när vi skrider till verket..

Postat av: Pontus

Vad sägs om att samla ihop ett gäng kompisar och gå Höga Kustenleden i sommar?

2008-05-18 @ 11:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback