skrattar bäst som skrattar sist

ofta tänker och tror jag nog för lite om mig själv. men ibland tar övertron på min egen förmåga över.
på väg till skolan säger den datoriserade pendeltågsrösten helt plötsligt: "nästa farsta strand" och jag skrattar gott för mig själv. vi kan ju omöjligt vara i farsta strand, nästa station är ju stuvsta. tittar mig omkring för att se om någon annan sitter och fnissar åt det faktum att pendeltåget fått en knäpp och skanderar ut felaktiga fakta. ingen verkar dock vara road förutom jag. tråkmånsar. "nästa station trångsund". jag kikar ut för att kontrollera att jag räknat rätt och befinner mig i huddinge, då ju pendeltåget helt klart inte går att lita på. till min förvåning står det dock även trångsund på skyltarna utanför. det var inte fel på pendeltågets lokalsinne, utan på mitt.
fick i alla fall se två nya pendeltågsstationer, det händer inte alla dagar.

Kommentarer
Postat av: Linda Jonssons

hahaha, det var det roligaste..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback