skratt

tre av många saker jag skrattade åt i går:

  • lappen i entreén som tillkännager att det ska vara invigning av den nya tvättstugan på tisdag 15-16.30 i källaren. jag bara måste gå dit för att se vad de har tänkt underhålla alla hyresgäster med i en och en halv timme inträngda i en källartvättstuga. uppträdanden, mingel, snacks, tal, visning av de nya maskinerna? spänningen är olidlig.
  • jens lapidus titel på sin nya bok: Aldrig fucka upp. vissa engelska uttryck bör inte översättas till svenska. och verkligen inte användas som titel på en bok. jens, vad i hela världen tänkte du?
  • gamla minnen. för tre år sedan jobbade jag ett tag i hemtjänsten. en tant var väldigt söt och trevlig men hade verkligen minne som en guldfisk. vilket i och för sig var rätt avslappnande och en skön omväxling till alla arga gubbar. jag behövde ha högst tre samtalsämnen på lager, efter att ha avverkat dom var det bara att börja om igen - hon hade gladeligen samma dialog flera gånger. en dag tittade hon upp från morgontidningen på mig där jag satt på andra sidan bordet och utbrast: "nämen! jag säger då det. lika som bär!" hon var helt fascinerad över ett kort i tidningen på en person som hon tyckte var väldigt lik mig. och här mina vänner, är kortet på min look-alike (klicka för större bild):

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha! Alltså den där bilden är lika rolig varje gång och jag säger då det, lika som bär!

2008-05-11 @ 21:35:34
Postat av: darci

Hahahaha :D väldigt lika ;)

2008-05-11 @ 23:29:30
Postat av: Emma

Ha ha! Sitter här och försöker fnissa så tyst jag kan (är ju nästan natt), men det är svårt! Åh, vad jag saknar dig!

2008-05-23 @ 23:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback