jag gjorde det igen

i går låste jag ut mig. igen. och den här gången kunde det verkligen ha slutat i katastrof. med enbart en handduk runt kroppen kommer man ju inte så långt. en positiv grej var i alla fall att jag faktiskt tagit med mig nyckelknippan ut (man lär sig av sina misstag), problemet var att jag tagit bort hemnyckeln (nytt misstag).
stoppade en schampooflaska vid dörren in till min korridor så jag inte skulle bli utelåst nästintill naken i trapphuset och sprang så fort jag kunde upp till korridoren där mina kompisar som har min extranyckel bor. knackade som en galen på korridorsdörren och till slut stack kom min kompis kille fram huvudet. tack och lov satt han i köket och hörde mitt desperata bankande.
går det bra för dig? undrade han.
jag skrattade så mycket att jag inte kunde svara men svaret var ju ändå rätt uppenbart liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback