lilldrottningen

träffade min gamla lågstadiefröken på en vigsel för någon vecka sedan. hon undrade vad jag hade för mig nuförtiden. jag berättade att jag läste till journalist.
– så det blev ingen fröken av dig då alltså.
tydligen hade hon tippat mig och en annan från min klass (som tydligen nu faktiskt pluggade till lärare) som framtida lärarinnor. jag undrade varför.
– vi hade en temadag på skolan och när jag kom ut i korridoren så stod det massa småttingar, vi hade ju flera åldersgrupper i klasserna, på en rad utanför ett grupprum. när jag frågade vad de gjorde där så svarade de: ”Lina sitter där inne och tar in oss en efter en och kollar vad vi kan.”. vissa elever minns man mer än andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback