Så sorgset sant sagt

I dag var jag på gudtjänst i en kyrka jag aldrig har besökt förut. Mannen som predikade berättade om en pastor som hade varit på besök i en kyrka i USA. Han berättade för församlingen om de hemskheter och det lidande och den sorg han hade mött över hela världen. Ingen reaktion. Då svor han plötsligt högt i mikronfonen. Och det bröt nästan ut en väckelse bland mötesdeltagarna. De vände sig om till varandra, började prata högt och peka. Och han sa, typ:
Hur ofta får inte våra "kulturella kristna normer och principer" större utrymme och uppmärksamhet än alla människor som befinner sig i nöd?"

Så klockrent tyckte jag. Men så sorgset också.  

Kommentarer
Postat av: sebastian

oh, synd att du inte sa vilken kyrka det var, så vi (familjen) kunde bombhotat dem eftersom du inte kom till bk3 idag ;) ses vi på onsdag hos pontus?

2008-01-13 @ 23:07:42
Postat av: Pontus

Kan bara hålla med föregående kommentator...haha... även om jag kanske skulle föreslagit något mildare än bombhot.
Som sagt, hör av dig imorgon angående om du kommer på hemgruppen eller inte.

2008-01-15 @ 23:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback