Pluggtaktik

Den här kursen har mycket färre föreläsningar än den förra. Men mycket mer kurslitteratur att läsa. Femton böcker/texter ska läsas under den fem veckor långa delkursen. Eller egentligen under fyra veckor, eftersom jag under den sista veckan skriver hemtenta. Bokhögen har länge känts oöverkomlig, men efter att ha utarbetat  (med hjälp från Ams) en belöningsstrategi har jag snart läst ut två böcker i dag och en i gårkväll. Strategin går ut på att sätta upp delmål och när jag klarat dem ge mig själv en belöning. Efter att ha läst ett kapitel får jag typ äta en chokladbit, kolla något på datorn, sätta upp en tavla, skicka några sms, dricka te eller skriva ett blogginlägg. När jag varit riktigt duktig och läst ut en hel bok får jag göra något verkligt bra som att se ett avsnitt av Greys Anatomy eller gå och träna. Fungerar bra hittills. Har dock inte riktigt kommit ifatt sedan den något sega starten förra veckan, men det känns skönt att ha kommit en bit på väg.
Bara ett kapitel tills jag får se ännu ett avsnitt av Greys. Yey. 

Kommentarer
Postat av: alexander

vad duktig du är :)

2008-02-05 @ 01:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback