ord i plastförpackning

ikväll önskar jag att jag vore

/Tomas Andersson Wij/
Varje plats vi far förbi
är ett minfält jag kan sprängas på
Och om jag hade hud
Behövde jag dig då

(Ett slag för dig)

/Kate Nash/
I wish I was your favourite girl,
I wish you thought I was the reason you are in the world.
I wish I was your favourite smile,
I wish the way that I dressed was your favourite kind of style.
All I know is that you're the nicest thing I've ever seen
I wish that we could see if we could be something
(
Nicest thing)

/Johanna Nilsson/
Stående når jag honom till hakan. Han vänder ner sitt ansikte. Jag vänder upp mitt ansikte. Han ler och går iväg. Jag ler och står kvar. Det här är riktigt fånigt. Fjärilar fladdrar överallt i min kropp. Jag måste fånga in dem och mata dem med eter och sticka nålar i dem och skicka dem till kyrkogården för gott. Det är bäst så. Jag vågar ingenting annat. Jag måste tänka på skärvorna.
(Konsten att vara Ela)

...kunna skriva så där att det känns, att känslorna som känns för mycket i mig kvällar som denna får något sorts utlopp i känslor skriva på papper. men.
jag är ju bara jag, förvirrade jag som inte vet vad som känns på riktigt och inte och hur ska jag då kunna skriva ner det? först måste de fångas och undersökas men de bara vispar och virvlar och viskar där inne nånstans.
ord i plastförpackning - slänger dem i sopnedkastet (men jag går ner till första våningen i rädsla för den arga tanten du vet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback