min tillflykt som struts

i bland (ja rätt så ofta faktiskt) undrar jag hur jag ska klara av att bli vuxen. vuxen i synonym med man och hus och barn och vanor. jag verkar ha en inte alltför hög gräns för vad min kropp klarar av. och när den säger nej så stoppar mitt huvud ner sig i sanden och glömmer bort världen. skriver ett blogginlägg i sängen med en chokladask som snart är slut bredvid sig i stället för att plugga och göra klart de sista ändringarna på artikeln. och nu är alla gafflar skitiga, jag har snålanvänt det näst sista rena glaset och osten blev torr för jag glömde ställa in den i kylskåpet. jag borde diska, laga mat, städa, göra klart uppgifterna och lägga mig i tid. men om jag inte ens lyckas med det hur ska jag då kunna lyckas med manhusbarn? jag får ju panik av tanken på att inte få sova riktigt på flera år (om jag ens kan få barn, jag är övertygad om motsatsen för jag tror alltid det värsta jag vill ju trots allt ha en liten en nån gång). och att underhålla ett hus, renovera, laga, städa. och laga mat varje dag. inte skita i det ibland och ta till den sista chokladasken. får skaffa mig en redig karl helt enkelt. eller kanske bara släppa på kraven.

Kommentarer
Postat av: Malin

Släpp på kraven!!

2008-01-10 @ 20:15:56
Postat av: Linda

Usch va negativt du talar ut över dig själv. Det du tänker om dig själv idag säger du om dig själv imorgon och det du säger om dig själv imorgon kommer du att vara i övermorgon. Så då få la jag ta och balansera upp det här.

Det kommer du klara galant!
Du kommer få en fantastisk man som kommer att ta hand om dig och älska dig för den du är.
Du kommer städa, diska, tvätta så bra så du kan knapt tro det.
Och sist och absout inte minst. Du kommer att få precis så många barn du vill ha, du kommer att få välskapta barn som kommer att vara minst lika clever som du om inte lite bättre till och med, om det går.(detta om att du inte kommer att kunna få barn var det värsta jag någonsin läst, så det får du sluta med direkt, tala aldrig någonsin ut en sån sak!!).
jag älskar dig iaf

2008-01-11 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback