En dröm lätt att uttyda

Härom natten drömde jag att jag och min familj var bjudna på middag till farmor och farfar. När vi satt oss vid bordet kom jag på att jag glömt att berätta för dem att jag är vegetarian. Men det går ju bra ändå, tänkte jag. Jag kan ju äta potatisgratängen och salladen. Precis då kommer farmor upp bakom mig och säger:
"Här får du Lina, speciellt till dig!"
Och ställer ner, på bordet bredvid mig, en oöppnad Aladdinask.

När till och med mitt omedvetena har börjat uppfatta choklad som min huvudföda känns det som att det har gått lite för långt. Jag skänkte därför igår bort mina sista chokladrester efter julens fester till korridoren ovanför mig. Och nu sitter jag här och är så grymt sugen på choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback