En dejt

I dag är det alla hjärtans (stjärtars) dag.
Och jag fick en alla hjärtans dag-dejt trots allt. En alldeles egen Valentine.
Vill du komma hit och äta hundra pannkakor och se på nån löjligt romantisk film?
Vem kan tacka nej till en (smyg)bitter singelkompis? Inte jag i alla fall.
Så jag fick min middag med hejdundrande utsikt, levande ljus och love actually is everywhere (till och med i Afrika, det hade vi aldrig gissat innan).

På tal om kärlek. Det kanske gäller att vara mer påstridig och bestämd (något som verkligen inte passar in på mig i sammanhang som detta). Min mamma var på föreläsning med Mia Törnblom häromdan. Mia berättade då att hon blev tillsammans med sin pojkvän en månad innan han blev tillsammans med henne. Hon hade bestämt sig för honom vid första ögonkastet - han däremot behövde bearbetas lite innan hon fick ut honom på en dejt. Och när de väl blivit tillsammans flyttade hon in hos honom lite eftersom. En burk under sängen, lite kläder, osv. Tills han en dag frågade: Har du flyttat in här? och hon svarade: Ja tack!

Har i kväll även fått svar på vad man småpratar med Carl-Philip om på en fotoutställning där han är en av de medverkande. Man tänker helt enkelt: Hmm, har vi någon gemensam nämnare? Och kommer att tänka på kortet av Madeleine som man har tagit med långt objektiv och nu har uppsatt på väggen och säger helt enkelt: Jag har tagit kort på Madeleine! (varefter Carl-Philip skrattar lite ansträngt och en livvakt kommer och tar honom därifrån).

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Ha, ha! Nu fick Ida en chock! (hon smygläser din blogg)

2008-02-15 @ 13:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback