Kommentarskomik

En sak man kan roa sig med om man har tråkigt (eller borde plugga men inte riktigt orkar) är att gå in på Örnsköldsviks Allehandas hemsida och läsa kommentarerna till artiklarna.
Som den här konversationen till exempel, till en artikel om att kranvattnet på grund en stor vattenläcka bör kokas innan man dricker det.

magen: Dåligt med information tycker jag, jag hade ingen aning om detta eftersom jag inte har för vana varken att läsa tidningen eller lyssna på radio förrän fram på eftermiddagen. Som tur var har jag bara druckit lite grann så jag har inte känt av nåt.
Umebo: Vad förväntar du dig? Att någon ska ringa dig personligen? På vilket sätt förutom radio och tidning ska informationen spridas tycker du?
arg övikbo: UMEBO!!! Jag vet inte om du kommer från denna värld eller om du har vaknat upp efter en lång sömn som du påbörjade någon gång år 2008 f.k. När sådant händer handlar det inte om att skoja om att ringa magen eller någon annan. Det handlar om sjukdommar och annat lidande som kan visa sig långt efter... Jag håller med dem flesta att komunnen har nästan hållit denna nyhet för sag själv. Det upplevs så i alla fall. Jag har sett när sådant händer i andra kommuner så går den drabbade kommunnen ut i alla tänkbara medier och försöker att nå så många som möjligt. I detta fall har kommunen inte gjort något förrän folk läste tidningen dagen efter. Jag förstår inte vad denna kommun tänkte med baken eller hjärnan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha! Jag dör, måste börja hänga mer på ÖA´s hemsida!!

2008-08-30 @ 12:30:13
Postat av: Linda Jonsson

Hahaha.. jag älskar sånt där..

och för att avslöja mg lite så kan jag säga att jag då och då lägger mig i även jag, självklart under anonymitet..

Postat av: Helena

HAHAHAHAHA

2008-09-02 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback