självbild vs verklighet

jag tror mig ha ganska så bra koll på mig själv. blivit rätt vuxen så att jag vet vem jag är och hur jag är liksom. men de senaste veckorna har jag upptäckt att min självbild inte så ofta stämmer med verkligheten.

jag säger lite stolt (och tror det själv) att jag oftast lägger mig i tid. en tid senare inser jag att det inte hänt mer än en gång på två veckor. i verkligheten lägger jag mig alltid försent i relation till när jag ska kliva upp. och värst är att jag oftast inte gör nåt vettigt de sista timmarna. jag är bara sämst på att gå och lägga mig helt enkelt.
jag tror mig vara (över)rationell, men helt plötsligt finner jag mig ha panik över något som rent krasst inte bör gå att krisa över. mitt resonemang är totalt irrationellt, men eftersom jag anser mig vara så väldigt rationell lyckas jag övertyga mig själv om att alla tankarna är totalt sanna och logiska och paniken ökar ännu mer. för att vara rationell är jag väldigt irrationell ibland.
jag tror mig ha väldigt lätt för att lita på människor, speciellt i min närhet, men har insett att jag är lika rädd för att bli sviken och övergiven som de flesta andra.

så var det med den självkännedomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback