Stringtrosetjuven

I morse på väg ut ur huset möttes jag av en lite läskig, men väldigt rolig lapp i entrén.

En tjej hade blivit av med sina stringtrosor i tvättstugan under natten och undrade vem som kunde göra en sådan sak. Hon hade därför gjort en enkätundersökning för sin förövare.

Frågorna löd:
Är du en kille eller en tjej?
Planerar du att använda dem?
Passar de bra?
Tänker du köpa egna?
Var detta en engångsföreteelse?

Känns lite halvkul att någon smyger omkring i min tvättstugga och snor folks underkläder. Å andra sidan tyckte jag att tjejen tog det hela till en högre nivå och skrattade gott för mig själv på väg till tunnelbanan.

När jag sedan kom hem i eftermiddag hade någon kryssat för svar. En kille som redan hade börjat använda trosorna - de passade tydligen även bra, men tänkte inte köpa egna och det var ingen engångsföreteelse minsann. Man kan ju undra om det var den riktiga trostjuven eller någon lustigkurre som svarat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback