Ja, och så var det det här med styckmördaren fröken!

Hade en föreläsning om kriminaljournalistik i dag och kom då att tänka på en incident i min barndom.


Jag gick på mellanstadiet och min klass skulle vara med i nutidsorienteringen. Vi fick därför i läxa att läsa tidningar och sen berätta om de nyheter vi läst om.

Jag läste en vecka i Expressen och skrev på min hand ner olika nyheter. I klassrummet där vi satt i i en ring berättade jag bland annat detaljerat om ett styckmord och andra liknande händelser (som ofta är den typ av kriminaljournalistik som kvällstidningarna producerar).

Minns att jag reagerade på att det blev lite stel stämning och att min lärare såg lite konstig ut. (Inte konstigt, hur kommenterar man på en sån sak liksom? hahaha)

Kommentarer
Postat av: Mattias

HAHAHAH!! "Ja, du Lina, det där var ju.. hmpf.. intressant.. Nästa? Någon som har en rolig nyhet?"

Jag insåg förut också att dialekter var rätt hett.. Sen la jag ner det.. Nu har jag flyttat till Falun och tycker mest bara dialekter är lustigt och inte särskillt hett!

2007-10-09 @ 22:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback