Oväntad festlig komplimang

Befinner mig på Casablanca och letar efter en film att se med vännen, när en några år äldre kille som står bredvid mig plötsligt säger:
- Ursäkta...
- Ja?
(Förväntar mig att han typ vill att jag ska flytta lite på mig eller något liknande)
- Ville bara säga att du hade en jättesnygg kjol på dig.
- Åh, tack!!
(Förväntar mig någon sliskig jag-försöker-egentligen-ragga-upp-dig-tilläggskommentar men killen vänder sig bara om igen och fortsätter kolla på filmerna)

Insåg då att det är festligt att få ärliga komplimanger av folk man inte känner.
Man borde börja göra det mer själv.

Kommentarer
Postat av: Dragan

Men du vilken grej! Tänk om man va så morsk att man bara kunde gå fram till någon och fälla en sådan kommentar! 1 poäng till killen för en bra idé. 1 poäng till dig som hade en fin kjol.

Postat av: Malin

Verkligen vilken festlig kille!

2007-05-27 @ 19:38:46
Postat av: johanna

yes, han var klockren. man borde indeed satsa lite mera på det där med att vara snäll mot främlingar. jag använder dem (främlingarna alltså) snarast till att ta ut mina aggressioner, totalt ovärt.
hoppas vi ses snart lina, eller du kanske rean försvunnit norrut? i vilekt fall måste du höra av dig under sommaren, men transtrand och sånt alltså. är ju i princip uppvuxen på gården så vill du ha lite hemliga knep från en gårdsveteran är du välkommen att ringa. och så undrar jag förstås vad du tyckte om boken?
kram!

2007-06-02 @ 18:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback