Som en sommarlycka

Att ligga i det oklippta jättegröna gräset

måla tånaglarna lila

titta lite på älskade feta marsvinet som käkar maskrosblad bredvid

och på myran som kryper över filten och min arm

läsa en bok

känna solen göra nyduschade än-så-länge-bleka kroppen varm

 

Och innan öppnat det fulla kylskåpet

gjort god frukost

ätit den i pyjamas på balkongen läsandes DN

sett bussen som går varje halvtimme (åtminstone ett tag framöver sen kanske den tar sommaruppehåll, den brukar ju göra det) köra förbi åtminstone två gånger

 


Jag vill ha hus när jag blir stor


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill ha en sommarstuga. och käka min frukost medan jag tittar ut över det spegelblanka vattnet. och istället för bussar är det några båtar som glider förbi ibland.

2007-06-05 @ 18:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback