Hemma igen

Jorå, jag klarade det.

Lyckades med alldeles för mycket kläder (fick ju ta på mig de största, för att spara plats i väskan) i det sommarheta Stockholm släpa mig med alla packning (backpackerryggsäck, stor rullväska, vanlig ryggsäck och en extra påse) till Centralen och tåget mot Sundsvall.
Stackars killen bredvid mig, han borde ha fått en fräschare reskamrat. Lustigt det där dock, sitta bredvid någon flera timmar utan å säga nåt till varann.
I vilket fall, hem kom jag, och resan gick bra. Så grymt mycket skönare att åka tåg (X2000, yeah) och bara behöva sitta i en surbuss de sista milen. Och bara sex timmar tog det med!

Är så här i efterhand, efter att nyss ha packat upp grejerna, ändå grymt nöjd med min packning. Relativt lagomt av allt tror jag. Kan dock ha spårat lite med mina tretton par skor, men jag kan motivera varenda par! =)

Nu ska jag sova. På en madrass i Alex gamla rum, som på senare tid mest fungerat som ett förråd för hans och mina grejer som inte får plats i våra små boningar. I morgon och några dar framöver anländer nämligen massa släktningar söderifrån som ska fira min kusins student. Blir spännande att se hur drygt tio personer klarar av att dela på en toalett. Kanske något slags schema kan hjälpa? Haha.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback