Ung, finnig och vansinnig

Gårdagskvällens roligaste samtal, mellan vänner från min yngre ungdom jag numera träffar alltför sällan (genomfördes egentligen på lite smått bushigt öviksmål som D beskrev som någon sorts norrländska fast snabbare):

 


J
och D diskuterar hur jobbigt det var att vara ung.


J
: Man var så hormonstinn...

D: Ja, ung, finnig och vansinnig!

J: Och allt var pinsamt och man blev generad så ofta. Nuförtiden blir jag inte generad över nåt. Känns som om man har upplevt allt redan.

M: Men, hallå du fyller ju bara 23 år! Den tionde oktober, det vet jag.


J2
dör av skratt på andra sidan bordet.


J2
: Är det så här jag har växt upp? Haha, allt är som vanligt; M har koll på allt, J sitter och muttrar i ett hörn och är bitter och D håller låda.

J: Vad är det för låda alla snackar om? Den där korvgubbelådan?


Vi andra förklarar att hålla låda ungefär betyder underhålla, vara rolig och prata mycket. J ser ut att förstå.

Ett tag senare säger någon annan något roligt och J utbrister:


J
: Nu är det du som håller i den där lådan!


Kommentarer
Postat av: J

Ja jösses.

2007-04-28 @ 13:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback