Händer som skakar

Och det är läskigt att jag fortfarande kommer på mig själv där jag ligger i min säng och nästan-sover att tänka att du inte gjorde något fel utan att det var jag. Bara.

Jag som hade för höga krav (fast att tycka att bara-leka-lite-med inte är ok tycker jag egentligen inte ens är ett krav utan nåt man borde bara kunna anta, och du sa det faktiskt själv - Jag borde vetat bättre sa du och sen Förlåt) och jag som missuppfattade (fast vissa saker går inte att missuppfatta, din kropp mot min och dina händer i mina till exempel). Jag som inte visste mer vem jag var och inte satte bättre gränser och jag som hoppades på något som aldrig kunde ha blivit.

Och det är läskigt att du fortfarande kan framkalla den där "om jag bara får dig så skiter jag i allt annat"- känslan och magen som börjar krampa och kroppen som stelnar och händer som skakar när jag ser dig eller bara hör låten som blivit din.



 

I alla fall för en stund. För krampen varar inte lika länge. Jag är mindre trasig nu. Lite mer hel.
(Och kanske kanske börjar hjärtat snart våga hoppas igen.)


Kommentarer
Postat av: johanna

hej lina!
kul att du börjat blogga igen, jag hade nästa gett upp hoppet efter ex antal gånger där bara rubriken "bye bye märsta" har mött mig! ;)
och jag vill jättegärna hänga med dig snart, och jag fick ju ditt sms för ett tag sen och så funkade inte riktigt min mobil och så glömde jag svara. dumt! men i vilket fall, hänga får vi lätt göra nu när det blivit vår och härlighet (emellan regnskurarna i alla fall) och då är det kanske bättre läge att svara på alla dina frågor också. och för mig att ställa mina! nu i helgen ska jag till göteborg på credos riksmöte, men i nästa vecka elleri veckan efter det så styr vi upp något! det är så sjukt mycket i skolan nu (sista rycket), men jag ska nog få plats med dig.

grattis till transtrand förresten, det komemr bli fantastiskt. och grattis på födelsedagen i efterskott. om integolgata ljuger så fyllde du ju och för någon vecka sen! :)

vi hörs!
kramkram!

Postat av: johanna

förresten, skitsnygg bild på dig här på bloggen.
och jag gillade din ikontext!

2007-04-20 @ 00:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback