Rymdäventyr

Skrattade i natt då jag fick ett mms med rubriken "Gomorron rymden!" av min festliga partyvän. En sötisbild på henne och texten "Här sitter jag i min Nasakeps och Nasatröja och kollar när Christer Fuglesang åker till rymden. För att komma i stämning liksom och odla mitt rymdintresse! Hahahaha! Ett litet steg för Christer men ett stort steg för Sverige!"

Själv tycker jag mest bara att
rymdäventyret är jätteläskigt. Fick hurven i mig när jag läste artiklarna i DN inför uppskjutningen i veckan och bläddrade snabbt vidare. Min hemskaste panikkänsla är att falla falla falla. Börjar typ gråta av att hoppa från en trampolin på tre meter och rymden är ju en stor evighet att falla i. Usch. Jag ryser.

Christers fru Lisa är inte rädd. Men en astronuat på 50 kommer inte hem! Jag skulle vara skiträdd.

Lite häftigt ser det ju ändå ut, men jag vill aldrig aldrig göra det... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback