Nobelfesten

I dag är det Nobeldagen!
Festernas fest utspelas bara någon mil härifrån, men här hemma var det dock mer utav en söndagsmysstämning. Jag försökte festa till kvällen genom det bästa jag vet, god mat. Pizza till mig och räksallad till Linda. Helt fascinerad som jag är av hela grejen sitter jag lycklig framför tv:n. Linda hmm:ar och muttrar någorlunda intresserad bredvid mig till mina förtjusta utrop över klänningar, barn till pristagare, de små festliga inslagen om diverse saker som hör nobelfesten till, alla jag känner igen, de festliga kommentatorerna, beskrivningen av vad pristagarna har gjort och presentationen av dem. Jag njuter.
Men så vaknar plötsligt Linda till. ”Nä, men hörrni! Det är nobelfesten och här sitter vi i myskläder! Så här kan vi inte ha det!”
Så sagt och gjort, vi tar på oss våra allra finaste klänningar, skålar i våra allra finaste glas och äter glass med gaffel (det har vi lärt oss ikväll att man gör på nobelfesten). Tydligt är även att Linda hittade ett ytterst läckert ragg.


Jag har ju faktiskt nästan varit där själv för något år sen, men jag kan säga att denna kväll inte kommer långt efter i festlighet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha! Ja, vad säger man. Vad gör man int för att festa till vardagen, bra jobbat! Vad fina ni var!

2006-12-10 @ 22:00:00
Postat av: Helena

Jag är chockad. Det här är ju bara för underbart!!

2006-12-12 @ 22:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback