Att vilja ha det man inte kan få

Konstigt det här.

Nästan så att jag saknar Stockholm.

Det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Vissa saker kommer jag nog aldrig å gilla där. Men jag saknar allt mysigt å allt som finns att göra. Jag vill fynda på mellandagsrean och gå på promenadteater i gamla stan och gå längs mälarstrand och runt djurgårn och hitta ett mysigt café eller ett festligt uteställe med underbara människor och gå på gudstjänst i Klara kyrka.

Men när jag väl är i Stockholm längtar jag hit massor. Så jag passar på å njuter av allt jag hinner med här hemma. Allt som inte finns i Stockholm.

Det är lite lustigt ändå när man känner en stad så pass utan och innan som jag ändå gör med Ö-vik. Det har man ju inte en chans att göra i Stockholm, hur länge man än bott där. När vi kom in i stan med bussen när jag kom hem slog aldrig rödljuset om trots att vi var typ de enda ute och det var mitt i natten. Skitrödljus, tänkte jag då. Det slår ju aldrig om. Man måste ju typ alltid backa bakåt eller vänta på att det ska komma en annan bil bakom för att det ska slå om. Sen skrattade jag för mig själv, för att jag kan utantill hur rödljusen frungerar. Hahaha.

Kommentarer
Postat av: majfi

mäh - själv är jag inne i västa rödljus-flytet, haha. kram!

2006-12-30 @ 15:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback